Witam.
Jestem początkującym użytkownikiem Debiana, a moje pytanie dotyczy w jaki sposób mogę stworzyć taki amatorski "hosting" do testowania i nauki gdzie każdy użytkownik może konfigurować php według własnych potrzeb. Podobnie mysql i apache tzn np. użytkownik1 ma włączoną opcję ,,register_globals'' bądź wyświetlania błędów a inny ma ją wyłączoną itp. Czy każdy z użytkowników musi na swoim koncie mieć oddzielną instalację php? Jak to wygląda w teorii i praktyce? Szukałem na ten temat jakiś informacji ale nie znalazłem żadnych tematów. Z góry dziękuje za pomoc.
Konfiguracja php, mysql i apache zależnie od użytkownika
Problem z Apache i PHP rozwiazesz za pomoca hostow wirtualnych w apache - mozesz dodac ustawienia dla kazdego uzytkownika co tylko mu potrzebne.
Ustawienia PHP robisz przez "php_value ...." albo "php_flag ..." w zaleznosci od tego co to jest - glowy nie daje ze prawidlowe nazwy podalem ale cos kolo tego
Z mysqlem jest jeszcze latwiej - kazdy użytkownik ma swoja nazwe uzytkownika i swoje haslo. Pamietaj o tym zeby ustawic odpowiednie uprawnienia - tak zeby kazdy mial pelen dostep do swojej bazy a do innych wcale.
Pamietaj tez o odpowiednich ustawieniach w systemie - dobrze zeby nikt nie widzal nieswoich plikow:
Google/dokumentacja Ci o wszystkim dokladnie powie
Wirtualizacja wydaje mi sie zbyd duza na twoje aktualne potrzeby. Jesli juz cos probowac to zeby nie przeciazac calkowicie systemu polecam KVM - Kernel Virtual Machine. Problem pojawia sie w momencie kiedy kazdy chce sluchac na porcie 80 (apache) - trzeba ustawic albo inne porty co jest marnym rozwiazaniem, albo dac kazdemu uzytkownikowi inny adres IP co znowu czesto jest niemozliwe.
Ogolnie jak to nie maja byc serwery wirtualne tylko host LAMP na wielu domen/uzytkownikow to ograniczyl bym sie tylko do odpowiedniej konfiguracji programow.
Lekko nie na temat: Jako poczatkujacy ostro zaczynasz.