Masakra - instalacja przez g

Pomoc dotycząca instalacji systemu
nocomment

Masakra - instalacja przez głupka

Post autor: nocomment »

Zacznijmy od początku, jestem kompletnym laikiem i mało zaznajomionym jeśli chodzi o takie sprawy komputerowe i w 100% wszystko zepsułem.
Znalazłem na stronie wersje instalacyjną z internetu w pliku iso, który to plik zamontowałem w demontoolsie i skopiowałem na czystą płytkę cd.
¦ciągnąłem wersje i386, ponieważ myślałem, że to jest wersja instalacyjna dla intela, nie pątrząc nawet jaki mam procesor w laptopie (wiem, kompletny ze mnie nieporadny).
Dlatego teraz proszę was o pomoc bo nie wiem kompletnie co mam zrobić?
Mam laptopa Toshibę Satellite, stwierdziłem, że zainstaluję sobie Debiana.
Wyskoczyło mi w Windowsie XP okienko nacisnąłem ok, ok, ok, zresetowało mi komputer.
Po czym wybrałem instalację Debiana, nie patrząc nawet do poradników, poklikałem wszędzie ok, (teraz sobie uświadomiłem co zrobiłem dla wersji instalacyjnej z internetu nawet nie ustawiłem karty sieciowej (co to ze mnie jest), nie ustawiłem nawet karty sieciowej, kompletnie nic nie ustawiałem. Dałem tylko potwierdzenie aby dalej instalowało, zapytało mnie czy stworzyć obszar jakiś tam dla odtwarzania Debiana (nawet nie wiem, czy nie sformatowało całej reszty).
Zresetowało komputer i teraz mam czarny ekran z białymi napisami (podejrzewam, że konsola).
Wyskoczyło mi abym wpisał login i hasło (kompletnie nawet nie wiedziałem o co chodzi), gdzieś przeczytałem, że trzeba wpisać root.
I teraz wyszło, że nie mam pojęcia co zrobić dalej?

Moje pytanie brzmi: jak wrócić do instalacji, w której chciałbym wszystko naprawić idąc krok po kroku według poradników.

Przepraszam, że zawracam wam głowę ale naprawdę jestem w tej chwili bliski paniki, bo nie mam pojęcia co robić?
teddy

Post autor: teddy »